Al Araf
Žanr | novela |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2013 |
Založba | Sanje |
Zbirka |
Kiosk |
Ključne besede | Filozofija, Psihoanaliza |
Žanr | novela |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2013 |
Založba | Sanje |
Zbirka |
Kiosk |
Ključne besede | Filozofija, Psihoanaliza |
Vladimirja Bartola (1903-1967) vsi poznamo kot avtorja monumentalnega romana Alamut iz leta 1938. Nekateri bi si upali trditi, da je z njim izpodrinil Cankarja kot največjega slovenskega pisatelja. Malo manj znane pa so njegove novele. Te so bile prvič zbrane leta 1935 pri založbi Modra ptica, leta 2003 pa je pri založbi Sanje izšla dopolnjena izdaja z naslovom Al Araf. Slednja je ponovno izšla 10 let kasneje. Al Araf je sicer nekakšna muslimanska različica vic – ločnica med rajem in peklom. Imenujejo ga tudi “Zid spoznanja”. Avtor ga v svojih zapisih uporabi kot metaforo, s pomočjo katere raziskuje vprašanja psihoanalize in ničejanske filozofije v času pred izbruhom druge svetovne vojne. Za junaka iz Bartolovih zgodb je pomembno vprašanje, ali je ščuka ali krap, voditelj ali vodeni. Avtor si kot nekdanji simpatizer s tigrovci želi, da si to vprašanje postavi tudi slovenski bralec. Narod si bo, sedeč na zidu spoznanja med paradižem in puščo, moral pisati sodbo sam. Izdaji iz leta 2013 sta priložena spremna beseda Borisa Paternuja in kratek avtorjev življenjepis.
Objavljeno: 01.05.2021 11:01:04
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:45:13
“Ko je prečital pismo, je legel vznak. Pred očmi se mu je stemnilo, zaprl jih je in obšlo ga je kakor omotica. Naenkrat se je vzpela postelja pod njim kakor hrbet ogromne živali, ki je počivala na tleh, in ga dvignila visoko v zrak. Občutek dviganja je bil tako živ in močan, da je zakrilil z rokami, boječ se, da ne bi treščil v globino. Tedaj se mu je zazdelo, da leži s hrbtom na visokem zidu …
To je hipnoza na daljavo, je dejal na glas. Vrgel je odejo s sebe in skočil iz postelje.” (str. 190)