Je branje koristno ali škodljivo za zdravje posameznika? V kakšnem smislu je družbeno zaželjeno in kakšni so argumenti proti? Kaj naj bi pomenila duhovna dimenzija branja? Je branje pomemben kulturni ideal ali zgolj praktična veščina? Lahko o branju govorimo tudi kot o donosni veščini v gospodarskem smislu? Se branje pomembno veže na dimenzijo spomina ali nas v tem smislu pušča prikrajšane? Kako pomembna je estetska plat branja? Kdaj v zgodovini se prvič pojavi javno branje? Na kakšen način se branje navezuje na avtoriteto? Kaj je skupnega različnim vrstam branja? Kaj pomeni odgovorno branje? Kdaj v zgodovini se pojavi individualni bralec? Kakšni so učinki branja na politično in kulturno življenje? Kdaj začno ločevati med elitno in popularno literaturo? To so osrednja izhodišča in pogledi, na osnovi katerih Frank Furedi, po rodu Madžar, sicer pa profesor sociologije v Canterburyju, pred bralcem razgrinja zgodovino, ki se v svojih zagovorih za ali proti branju že od samih začetkov srečuje s paradoksi. V svojem pregledu prikaže različne tipe bralcev in branja samega ter na konkretnih primerih v različnih obdobjih od Sokrata do današnjih dni pojasnjuje kulturne, ekonomske in politične posledice branja. In ob tem ugotovi, da »kriza branja«, o kateri se danes še posebej glasno in na široko razpravlja, ni sodoben problem – Kriza, ki jo vežemo na proces in načine branja, je z branjem povezana že od samih njegovih začetkov, le da je v vsakem času oblikovana oz. predstavljena drugače. Splošno zanimiv in tekoče berljiv pregled.
Objavljeno: 21.04.2020 16:43:47
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:41:24