Na tnalu nemoči : zgodba o medvrstniškem nasilju
Žanr | družbeni roman |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana [i. e.] Šmarje - Sap, 2021 |
Založba | Buča |
Ključne besede | Medvrstniško nasilje, Šolstvo, Učenci |
Žanr | družbeni roman |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana [i. e.] Šmarje - Sap, 2021 |
Založba | Buča |
Ključne besede | Medvrstniško nasilje, Šolstvo, Učenci |
Avtor v svojem prvencu doživeto opiše mukotrpno pot enajstletne Petre, vzorne učenke in predane športnice, ki se znajde v kolesju nasilja svojih sošolk. Zgodba slikovito opisuje dogajanja znotraj šolskih prostorov, kako se deklica in njena družina spopadata z medvrstniškim nasiljem. Zaskrbljeni starši, ki ji po svojih najboljših močeh želijo pomagati, pri reševanju tovrstnih vprašanj pogosto naletijo na gluha ušesa. Vsebina knjige se bo bralcu vtisnila v srce in odprla oči o tej aktualni problematiki sodobne družbe in mu omogočala boljše razumevanje mladostnikovega doživljanja. Osnovnošolka Petra seje morala namesto uživanja v brezskrbnem otroštvu soočati z maltretiranjem, zaničevanjem in posmehovanjem hudobnih sošolk. Skoraj leto dni je trpela nesramna dejanja svojih nekoč najboljših prijateljic. Pritiski so bili tako hudi, da se je učenka v obupu zaprla v učilnico, sedla k oknu in njene misli je preplavil najtemnejši scenarij. Iz začaranega kroga nasilja ni videla več izhoda. Njen notranji mir je bil popolnoma porušen. Deklica si je želela vzeti življenje.
V upanju, da bomo v največji meri ustavili medvrstniško nasilje je potreben predvsem šolski sistem, ki bo vodstveni kader, učitelje in ostale strokovne delavce izobraževal in usmerjal v neavtoritativen način komunikacije, ki ne bo strogo zagovarjal kaznovanje in brezkompromisnost, ampak, da bodo delovali v korist žrtve nasilja na način, da se jim otroci zaupajo in brez strahu izpovejo svoje težave.
Objavljeno: 19.01.2024 15:43:03
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:55:07
Prežeta z mislimi se je spraševala, zakaj se ji vse to dogaja, ali je morda kdaj kaj pogrešila. Bi morda lahko kaj naredila drugače? Počutila se je nemočno in izgubljeno. Eno in isto pregovarjanje in svetovanje, kaj je prav in kaj narobe, kaj se sme in kaj ne. Razmišljanje, ali bi se bilo treba maščevati ali pa le potrpeti, da vse skupaj mine, je začelo razjedati njen notranji mir in ji jemati voljo do življenja.
(Str. 31)