skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Luknje : zgodba stranpoti

Žanrantiutopični roman, družbenokritični roman
Narodnostslovenska literatura
Kraj in leto izidaNovo mesto, 2020
Založba
Zbirka Literarna zbirka Goga
Ključne besede Distopija, Medosebni odnosi, Preživetje, Pripovedovanje, Reševanje problemov, Spremembe, Umetnost
Število strani

258

Čas branja

Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in drugih bralnih navad ter glede na literarno zvrst, žanr in druge posebnosti knjig.

8-9 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Vesela
Žalostna
Zabavna
Resna
Prijetna
Stresna
Predvidljiva
Nepredvidljiva
Domišljijska
Prizemljena
Čudovita
Neokusna
Nenasilna
Nasilna
Optimistična
Črnogleda
Neerotična
Erotična
Običajna
Neobičajna
Lahkotna
Zahtevna
Poglej vse

"Ali lahko umetnost spreminja svet?"

Andrej Blatnik, rojen 1963 v Ljubljani, je študiral primerjalno književnost, sociologijo kulture, ameriško književnost in komunikologijo. Najprej je pet let deloval kot svobodni pisatelj, nato kot urednik, sedaj pa je profesor založništva na Filozofski fakulteti. Napisal je 18 knjig v slovenščini, med njimi tudi zbirke kratkih zgodb (npr. Zakon želje, Ugrizi), romane (npr. Spremeni me, Trg osvoboditve) in eseje. Roman Luknje je bil nominiran za Cankarjevo nagrado in preveden v makedonščino.

Avtor, dobitnik nagrade Prešernovega sklada v letu 2002, pravi, da ga je vedno zanimalo, na kakšen način se zgodba pove. To je dobro razvidno v njegovem romanu Luknje, kjer se že od prvega poglavja poigrava s pripovedniškimi tehnikami in literarnimi žanri. Bralca postavi v svet, ki je bil v času pisanja morda res drugačen od našega, vendar je kmalu po izidu knjige začel predstavljati našo resničnost v času epidemije COVID-19. Glavni lik predstavi razmere, v katerih se je znašla družba, ki se pripravlja na kataklizmo. Tisti, ki si to finančno in prostorsko lahko privoščijo, so začeli kopati luknje in jih, v želji po preživetju, napolnili z zalogami hrane. Zgodba se hitro začne oddaljevati od tega, kar se je dogajalo, ko smo se mi pripravljali na obdobje karantene. Glavnemu liku se po spodleteli interakciji z dvema moškima pred očmi stemni. Zbudi se v neznanem okolju, v zapuščenem nakupovalnem središču. Tam ga pričaka njegov rešitelj, neznanec, s katerim se kasneje odpravi iskat rešitev za svet. V upanju, da jima bo uspelo najti izgubljene trakove, na katerih naj bi bila glasba, ki bo spremenila svet, se odpravita na donkihotsko popotovanje.

Tu začnejo kratke zgodbe, s katerimi spoznamo okoliščine, luknjati glavno romaneskno zgodbo. Kasneje se osrednja zgodba prelevi v dramo, polno dialogov, didaskalij in notranjih monologov, na koncu pa jo avtor obogati z nekaj pesmimi v prozi.

Bralec se skupaj z glavnima likoma spopada z najrazličnejšimi vprašanji, ki bi jih ob kataklizmi pričakovali in tudi takšnimi, ki jih ne bi. Ob branju se vam bodo porajala vprašanja o pomembnosti umetnosti, ki je prevečkrat videna kot nepomembna; o zgodovini in njenih vplivih na prihodnost; o ednini, dvojini in množini; o perspektivi, sprejemanju odločitev in besedah, ki so v resnici vse, kar imamo, in iz katerih stoji naš svet.

Komu je knjiga namenjena, pa avtor najbolje pove v posvetilu: “Zate. Seveda. Za koga pa? Kako si?”

“Pa saj ne more biti usoda sveta odvisna od – zgodb? Legend? Mitologije?”

“Od česa pa? Vse je odvisno od zgodb. Zgodbe nas naredijo človeške. Ali nečloveške, če prisluhnemo napačni zgodbi.”

“In če ti posnetki res obstajajo –”

“To ni nemogoče.”

“– in če bi res učinkovali, kot naj bi učinkovali –”

“Tudi to, upam, ni nemogoče.”

“– kako bova prišla do njih?”

“Tako kot kamorkoli. Korak za korakom.”

(str. 90-91)

Citati

(3)

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 121
Komentarji: 0
Število ocen: 2
Želi prebrati: 0
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 2

Morda vam bo všeč tudi

Dela avtorja