Če
Žanr | družbeni roman, ljubezenski roman |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2005 |
Založba | Študentska založba |
Zbirka |
Posebne izdaje |
Ključne besede | Ljubezen, Razmerja |
Žanr | družbeni roman, ljubezenski roman |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2005 |
Založba | Študentska založba |
Zbirka |
Posebne izdaje |
Ključne besede | Ljubezen, Razmerja |
Naše življenje ni samo teater, čeprav se mnogokrat zdi tako. Tako se sploh zdi takrat, ko se igramo s čustvi, svojimi ali naših bližnjih, ko igramo igro, v kateri tako radi prizadenemo druge in se ne zavedamo, da v bistvu to počnemo sami sebi. Takrat sladka uničenja postanejo bizarna nasprotja otroškemu pričakovanju po lepem, mirnem, zadovoljnem, ustaljenem življenju v dvoje. Kako dolgo lahko igramo v takšnem teatru? Slej ko prej zmanjka snovi za igro, igralci se zlomijo, izrabijo, spraznijo. Glavna protagonista romana Če, Katarina in Andrej doživljata takšen teater na potovanju po Italiji. Oba sta uspešna, znana, sta idealen mlad par, ki ima vse. Vsaj na zunaj. Znotraj njiju pa mrgolijo vprašanja o relaciji, na kateri kot par potujeta. Kaj čutita, če sploh? Kako se pogovarjata, če in kadar se? Kako se odzivata njuni telesi na znano bližino, če se uspeta sploh še zbližati? To se sprašujeta tudi Sabina in Alejandro, drug par, s katerim se Katarina in Andrej spoznata po naključju. Na zabavi, kjer je dovoljeno vse, se vloge para pomešajo, igra kulminira v neprijetno spolno izkušnjo, ki je bolj uveljavljanje pozicije močnega moškega nad šibkejšo žensko. Sabina izide iz te igre drugačna, močnejša, Andreju je zadosti, Katarina se izgubi v razmišljanju, če sploh ljubi, Alejandro pa zopet potlači svojo ranljivost. Svet se vrti dalje, če napredujemo ali ne, to je že res, vendar našemu življenju lahko dirigiramo sami, lahko smo sami svoji arhitekti in sami sestavljamo kataloge naše notranje opreme. Če je resnično življenje tisto brez znamk dragih parfumov, ki bi prekrivali vonj naših strahov, potem so zdaj Katarina, Andrej, Sabina in Alejandro pripravljeni. Pripravljeni na življenje brez belih črtic na toaletnih mizicah. Na življenje v barvah, kot jih ponuja samo od sebe, če bodo seveda znali in želeli zapustiti teater.
Objavljeno: 23.06.2015 20:56:14
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:26:55
– Predstavljaj si jezdeca na konju, je nenadoma rekel.
– Kako veš, da je bil jezdec, je hlastno rekla. Zazrl se je v njena okrogla usta in se nasmehnil.
– Predstavljaj si jezdeca. Občuduješ ga, zlit s svojim konjem se zdi samozadosten, močan.
Katarina je priprla oči. Slika jezdeca na nabrežju reke je zablisnila pred očmi.
– Všeč ti je, a ne boš odnehala, dokler ga ne pripraviš do tega, da žival pod njim podivja. Imam prav? To je ženska. In potem, ko podivja, vas ne zanima več. Ko ga konj strese s hrbta, ni več jezdec, osvajalec, je gospodar.
– Res verjameš v to? je rekla kar tako.
– Ti mi povej. To je stvar ženske narave.
– Kaj je to ženska narava?
– Kaj je to popek? se je zarežal. Povej mi, kako je to pri ženskah?
– Isto je. Poskušamo se obdržati na konju tudi, ko podivja. Vsak to poskuša.