Fugato : oblike bega
Žanr | kratka zgodba |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Maribor, 2019 |
Založba | Litera |
Ključne besede | Beg, Begunci, Smrt, Strah, Svoboda |
O tistih, ki bežijo
Avtorica in prevajalka Veronika Simoniti se po dveh romanih (Kameno seme, 2014; Ivana pred morjem, 2019) v zbirki Fugato vrača h kratki prozi. Zbirka je bila letos med nominirankami za nagrado Novo mesto short, naslov in podnaslov (Oblike bega) pa označujeta rdečo nit kratkih zgodb, saj protagonisti, ki so povečini tudi prvoosebni pripovedovalci, vsi na takšen ali drugačen način bežijo. Na beg se podajo po lastni želji ali so v to prisiljeni, bežijo pred drugimi ali pred samim seboj, včasih gre za fizični pobeg, spet drugič za zatekanje v spomine ali domišljijo. Beži oziroma odteka tudi čas, ki je prav tako ena osrednjih tem zbirke, poleg svobode, ki je pravzaprav glavni cilj vseh pobegov. Poleg prostorske in kronološke raznolikosti je za zbirko značilna večglasnost, saj je dogajanje pogosto predstavljeno z več zornih kotov, posamezne zgodbe včasih med seboj povezujejo elementi, ki se ponavljajo. Časovni preskoki in menjavanje perspektiv so značilni tudi za nekatere posamezne zgodbe, bralec včasih ne ve, ali se nekaj dogaja v resnici ali gre za misli ali spomine protagonistov, stvari tu in tam ostajajo skrite oziroma izrečene samo napol. Zgodbe, ki so razdeljene v štiri sklope, so slogovno dovršene, mojstrsko zgrajene in napisane v poetičnem jeziku.
Objavljeno: 03.12.2020 18:42:46
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:43:10
“Tudi Jara noče vedeti, kako bo, ker jo je tega strah, ve samo, kako lepo se je bilo še pred kratkim igrati s prijateljicami na prašni ulici, in ve samo, da so morale z mamo, sestro in učiteljico zbežati zaradi stanja, ki se mu reče vojna, in ve samo, da je edina dobra plat tega, da nje in sestre Amire ni treba biti več strah vrat v njuno sobo, ki se ponoči odprejo in čez čas spet zaprejo, in ve, da sta s sestro na varnem, dokler mednarodne organizacije za zaščito živali ne pridejo rešit tigra, ki je kralj živali in ljudi – da sta na varnem, pa čeprav še zmeraj in spet tu, ujeti na večnem oranžnem čolnu, ki se ziba na večnih razpotegnjenih valovih med ponavljajočimi se poskusnimi posnetki za film, po zaslugi katerega bo izvedel ves svet.” (str. 30)