Neroda
Žanr | družbenokritični roman, družinski roman (tudi rodbinski), psihološki roman |
Narodnost | francoska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2017 |
Založba | Modrijan |
Zbirka |
Bralec |
Prevod |
Saša Jerele |
Ključne besede | Dekleta, Družinski odnosi, Nasilje, Otroci in odrasli, Psihopatologija, Žrtve |
Tragedija, ki bi jo resnično sočutni lahko preprečili
Avtor Seurat je s prvencem Neroda, ki pripoveduje o prikritem družinskem nasilju, dodobra razburkal javnost ter razgalil dvoličnost družbe, ki zlo obsoja in ga hkrati dopušča. Deklica Diana je že od rojstva trn v peti depresivni, psihopatski materi ter sadističnemu očimu. Diana je dan za dnem deležna pretepanja, žalitev in poniževanj, ki pa jih kot nemočen in do skrajnosti prestrašen otrok ne upa razkriti. V romanu sledimo pričevanjem oseb, ki vedo za zlorabo, od najbližjih do učiteljic, zdravnikov, socialnih delavcev, vendar vsak razreševanje težav ter breme odgovornosti prelaga na tuja ramena, vse do bridkega konca. Avtor s treznim, izpiljenim pripovednim slogom zareže v dno srca ter bralcu sporoča, da je vsak, ki se skrije za zaveso in se trudi ne slišati trpljenja, pravzaprav sostorilec.
Objavljeno: 23.02.2017 13:49:05
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:33:16
Diana se ni zganila, ostala je, kjer je bila, s povešenimi rameni, zamišljena. Sprejela me je nezaupljivo. Zakaj pa ti hodiš k meni?, se obrnila stran, se vlekla za kratke hlače. Ko se je obrnila stran, da bi se mi izognila, sem videla vse, kar je bilo treba videti, zelo razločne rdeče odtise na njenem stegnu, ampak še preden sem jo kaj vprašala, je Diana z obtožujočim pogledom rekla, Padla sem, pa kaj!, in nato nič več, sklonila je glavo, prekrižala roke. Rekla sem, Prav, Diana, ampak vseeno se moramo pogovoriti s tvojimi starši, dvignila je roko, Saj je kar naprej pogovarjate z mojimi starši, in odšla. Ko zdaj premišljujem o tem, se mi zdi, da sem se morda motila o pomenu njenih besed. Mogoče sploh ni ugovarjala temu, da se bomo spet spravili na njene starše, ampak temu, da nanje še vedno gledamo kot na sogovornike. (str. 71)