Plitvine : kako internet spreminja naš način razmišljanja, branja in pomnjenja

Žanresej
Narodnostangleška literatura
Kraj in leto izidaLjubljana, 2011
Založba
Prevod Tanja Ahlin
Ključne besede Internet (računalniško omrežje)
Število strani

256

Čas branja

Dejanski čas branja je lahko krajši ali daljši, odvisno od individualne hitrosti branja in drugih bralnih navad ter glede na literarno zvrst, žanr in druge posebnosti knjig.

8-9 ur

Knjiga še ni na vašem bralnem seznamu.

Lahkotna
Zahtevna

Nicolas Carr, označen kot publicist in mislec, je zbral najnovejše nevrološke raziskave in razmišljanja o tem, kar sicer opažamo pri sebi in bližnjih, da se naši možgani ob uporabi interneta in zaslonskem branju, spreminjajo. Poglobljeno branje nam je postalo naporno, dobri opazovalci so dojeli, da ne gre le za spremembo načina branja ampak za spremembo razmišljanja. Nevrologi so dejansko dokazali, da gre za spremembe v možganih. Brskanje po spletu nam daje občutek, da postajamo vedno pametnejši, občutki so omamni medtem pa ne opazimo, kaj se pravzaprav z nami dogaja. Da se pravzaprav nismo zmožni osredotočati za več kot nekaj minut. Možgani postanejo “lačni”, zahtevajo, da jih hranimo tako kot jih hrani internet, branje ni več enako, poti v možganih se preusmerjajo, tudi prehod na e-knjige ga spreminja. Tablično branje “moti” proces poglobitve in znano staro, linearno prakso, ko si v knjigo “padel not”. Beremo bolj razpršeno “malo tu, malo tam”. Tehnologija krni našo osredotočenost, nekaj kar nujno potrebujemo pri dojemanju drugih ljudi in kar nam je prinašala kondicija ob klasičnem branju. Raziskovalci so primerjali slike možgan uporabnikov interneta in novincev. Čez šest dni so primerjali novince prej in potem ter ugotovili, da se možgani drastično spremenijo že po eni uri uporabe na dan v slabem tednu, možgani so namreč plastični (ne elastični) in navada oz. odvisnost se vtisne hitro. Internet je, še pravi avtor, sistem za motenje, nekaj nasproti pozornosti. Tudi raziskovalni študijski procesi so sedaj slabši, saj študenti med iskanjem še spletno nakupujejo, pošiljajo e-pošto, gledajo posnetke itd. Tu je zato poziv, da moramo ohraniti nadzor nad dogajanjem v naših možganih, na mestu. Zbranost naj ohranjamo in vadimo ob branju klasičnih knjig saj si, dokazano, zapomnimo vedno manj, postajamo “plitvi”. V knjigi so nanizani tudi piozitivni učinki tehnologije in interneta, a glavnina je namenjena temu, da ostanemo budni in se zavedamo, kaj se dogaja ter se v nadaljevanju bolj posvetimo predvsem vzgoji uma naših otrok in bralni vzgoji. Obvezno branje za pedagoške delavce, starše, knjižničarje, skratka, nikomur ne bo škodil tovrsten vpogled.

Ko beremo knjigo, iz pipe, iz katere prihajajo informacije, teče neprekinjen tok, ki ga lahko nadziramo s hitrostjo branja. Ker smo osredotočeni samo na besedilo, lahko prenesemo vse ali večino informacij, naprstnik za naprstnikom v dolgoročni spomin, pri čemer se vzpostavljajo bogate povezave, ki so nujne za oblikovanje shem. Pri internetu pa se moramo soočiti s številnimi informacijskimi pipami, ki so vse do konca odprte. Tako z našim majhnim naprstnikom hitimo od ene pipe do druge in zlivamo vodo povsod naokoli. V dolgoročen spomin lahko prenesemo le majhen del informacij in tisto, kar prenesemo, so le kapljice, zmešane iz različnih pip, in ne stalen, povezan tok iz enega vira.

Citati

(0)
Trenutno še ni dodanih citatov iz knjige Plitvine : kako internet spreminja naš način razmišljanja, branja in pomnjenja.

Kritike

(0)
Knjiga še nima dodanih kritik.

Komentarji

(0)

Napiši komentar

Ogledi: 113
Komentarji: 0
Število ocen: 5
Želi prebrati: 6
Trenutno bere: 0
Je prebralo: 3