Podpisi na gladini : haiku in zen
Žanr | pesem |
Narodnost | indijska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 1997 |
Založba | samozal. F. Burgar |
Prevod |
Franc Burgar |
Ključne besede | Haiku |
Žanr | pesem |
Narodnost | indijska literatura |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 1997 |
Založba | samozal. F. Burgar |
Prevod |
Franc Burgar |
Ključne besede | Haiku |
Morda zdaj že malce starejša, pa še vedno odlična, Oshojeva knjiga haikujev nas opominja, da je trenutek tisti, ki ustvarja življenje. Ki ustvarja slike v besedah. Gre za zenovskega mojstra, ki čudovito, poetično, spevno, meditativno, kakršen haiku pravzaprav je, nosi ves čas s seboj. Gre za meditativne zapiske o lepoti bivanja, katere se ljudje v norosti hitenja premalo zavedamo. Zenovske zgodbe in ravno tako haikuji se zdijo pogosto nerazumljivi, na trenutke zaradi različnih časovnoprostorskih različic vzbujajo zmedo, negotovost, nejasnost, včasih celo hermetičnost. Vendar v Oshojevi knjigi razumemo duh zena, občutek in razumevanje, vpogled v jedro zenovskega izročila. Osho lahko deluje kot ekscentrik ali kot norec, predvsem pa deluje kot filozof in legenda, ki upodablja naše kolektivne želje prerasti drobnjakarstvo, malenkostnost in nesmiselnost vsakdanjega življenja. Eksistencialist, ki je življenje posvetil prebujanju drugih, rojen v Kuchwadi v indijski državi Madhya Pradesh, 11. 12. 1931, pri enaindvajsetih doživi razsvetljenje in dokonča univerzitetni študij filozofije, ki jo kasneje tudi predava na univerzi v Jabalpurju. Veliko je potoval, 1974 pa v Pooni ustanovil svojo skupnost in razvijal tehniko dinamične meditacije. Njegovi govori so bili objavljeni v več kot 600 knjigah in prevedeni v več kot 30 jezikov.
Objavljeno: 04.08.2016 08:05:31
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:30:59
“S poslušanjem ste naredili prvi korak k prebuditvi. To torej ni filozofija, ki bi si jo oblekli kakor pelerino in se z njo hvalili. Ni doktrina, v kateri bi našli tolažbo za moreča vprašanja. Ne, moje sporočilo ni nekaj verbalnega, je nekaj bolj tveganega. Ni nič manj kot smrt starega in rojstvo novega.” (str. 133)
“Ko ste videli ves ta prečudoviti svet, ko vstopite v svoj dom, ne bo z vami nikogar, niti vaše sence ne. Vaša samota bo popolna.” (str. 89)