Težnost ptic
Žanr | družbeni roman |
Narodnost | literatura ZDA |
Kraj in leto izida | Izola, 2020 |
Založba | Meander |
Prevod |
Tanja Goršič |
Ključne besede | Avtorstvo, Iskanje informacij, Odnosi v družini, Ornitologija, Portretno slikarstvo, Ptice, Revmatoidni artritis, Sestre, Slikarstvo, Umetniki, Umetnine |
Skrivnostni izgubljeni portret prikliče duhove preteklosti
Ko sestri Natalie in Alice Kessler, stari 17 in 14 let, poleti 1963 s starši prispeta v družinsko hišo ob jezeru, spoznata nenavadnega, a izjemno nadarjenega mladega slikarja Thomasa Bayberja. Umetnik jih prepriča, da mu vsi skupaj pozirajo za skupinski portret, to pa sproži serijo usodnih dogodkov in na dan prikliče potlačene skrivnosti. Kaj se je v resnici zgodilo s provokativno sliko sester Kessler, izvemo skozi pripoved, ki se sproti razkriva v prepletanju preteklosti in sedanjosti. Izginulo umetnino namreč skušata čez štirideset let poiskati znani profesor umetnostne zgodovine Dennis Finch, kritik in največji poznavalec opusa Thomasa Bayberja in Stephen Jameson, ki z naravoslovnimi metodami ugotavlja pristnost slik. Oba najame umetnik sam, saj želi triptih v celoti ponovno videti, a je z obema sestrama, ki sta najverjetneje še vedno lastnici umetniškega dela, izgubil stik. Spoznamo tudi, zakaj je Thomas šele na stara leta razkril, da obstaja nevideno, do tedaj neznano delo ter kako so povezana življenja obeh sester in umetnika. Dogajanje stopnjuje mnogo preobratov in nepričakovanih zaključkov, ki nas presenetijo ob nadaljevanju branja. Knjiga pritegne tudi zato, ker razkriva ozadje nastanka skupinskega portreta in postopke ugotavljanja avtorstva velike umetnine. Težnost ptic je prvenec ameriške pisateljice Tracy Guzeman.
Objavljeno: 30.04.2022 18:06:13
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:49:21
Bayber je pomignil proti kotu sobe, kjer je tla prekrival kup ponjav. Stephen je stopil tja in oprezno dvignil rob vrhnje ponjave, a pod njo našel še eno. Vsega skupaj jih je odmaknil pet, preden mu je pozlačen rob okvirja ustavil sapo. Sobo je zajela tišina. Stephen je stresel z glavo in se trdno zasidral v sedanjem trenutku, izrinil vso okolico, razen dela, kar je ležalo pred njim. Uprl se je skušnjavi, da bi ponjavo v celoti potegnil s slike in se sprva osredotočil le na okvir. Nežno je dregnil ponjavo vstran, da je odkril celotni pokončni rob. (str. 71)