Umetnost obrambe in napada
Žanr | družbeni roman |
Narodnost | literatura ZDA |
Kraj in leto izida | Ljubljana, 2013 |
Založba | Mladinska knjiga |
Zbirka |
Roman |
Prevod |
Miha Avanzo |
Ključne besede | Medosebni odnosi, Športniki, Študenti |
Umetnost življenja
Henry Skrimshander je odličen igralec bejzbola, ki znova in znova prebira knjigo svojega vzornika in zvesto sledi njegovim naukom. Predano trenira in si gradi sloves igralca brez napake. Potem pa se mu zgodi usodna tekma, na kateri sunek vetra njegov met žogice usmeri v soigralca in ga poškoduje. Kako se bo iskalec popolnosti spoprijel z resničnim življenjem?
Roman res govori o bejzbolu, vendar ni potrebe, da smo ljubitelji športa, da v njem uživamo. Je predvsem zgodba o odraščanju in iskanju svojega mesta v svetu, o ljudeh, ki jih na tej poti srečamo in o odnosih, ki jih z njimi zgradimo. Je zgodba o ljubezni, osamljenosti in prijateljstvu, o sanjah in o preprekah, ki jih prinaša življenje. Pisatelju se je za prikaz igre življenja bejzbol zdel še posebej primeren, ker je to „resda moštvena igra, toda vsak igralec na igrišču je pravzaprav sam. Soigralci se sicer zanašajo drug na drugega, toda v odločilnem trenutku je vse odvisno od posameznika.‟
Chad Harbach (1975) je ameriški pisatelj in urednik literarne revije n+1. Umetnost obrambe in napada je njegov prvenec, ki ga je pisal kar devet let. Požel je navdušene kritike zvenečih pisateljskih imen in dobil naziv ‘veliki ameriški roman’.
Objavljeno: 20.07.2021 08:49:07
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:45:59
Bejzbol je umetnost, a če hočeš v njem kaj doseči, moraš postati stroj. Ni pomembno, kako neverjetno ti gre igra včasih od rok, kaj vse ti uspeva, kadar imaš svoj dan, koliko neverjetnih potez narediš. Nisi slikar ali pisatelj – ne delaš sam v skritem kotičku, kjer lahko zatajiš napake in kjer štejejo samo tvoje mojstrovine. Tako kot pri stroju je tudi pri tebi bistvena ponovljivost. Trenutki navdiha niso nič v primerjavi s tem, da ne delaš napak. Ogledniki se sploh niso menili za Henryjevo nadčloveško milino; če bi jih to zanimalo, bi bili naivni esteti in ušivi ogledniki. Lahko deluješ na ukaz, kot avto, talilna peč, puška? Lahko tak met uspešno ponoviš stokrat v stotih poskusih? Če ne stokrat pa vsaj devetindevetdesetkrat. (str. 344-45)