Zaspi, mala moja, zaspi
Žanr | družbeni roman, družinski roman (tudi rodbinski) |
Narodnost | slovenska literatura |
Kraj in leto izida | Maribor, 2014 |
Založba | Litera |
Zbirka |
Piramida |
Ključne besede | Dekleta, Igre na srečo, Odraščanje, Posilstvo, Umori |
Senca nad otroštvom
Zgodba se po prologu začne z učinkovitim prijemom: pripoved je preprosta, v skladu s pripovedovalko govori o dekliškem odraščanju v Kopru in pozneje v Trnovem v Ljubljani in prinaša razne družinske prizore in opise bolj ali manj objestnih dejanj glavne protagonistke in njene najboljše prijateljice Mojce. (Distance do pripovedovalke ni, na spričevalu piše ime Irena Svetek, je to postmodernistični kratki stik, namig na avtentičnost vsebine ali kaj tretjega?) Pri Mojčini družini živi čudaška in skrivnostna Fani. Ko se zgodba osredotoči nanjo, se dramaturški lok napne do konca in pisanje se spremeni v stampedo pripovedi, ki prinese eno najbolj brutalnih in hkrati pretresljivih zgodb v slovenski literaturi. Škoda bi bilo, da bi se vešče napisan roman, ki z izvirno vsebino pušča na bralcu nepozaben vtis, kadarkoli prašil na policah knjižnic.
Objavljeno: 16.09.2016 17:33:29
Zadnja sprememba: 22.04.2024 11:31:29
“Strmeli sva nekaj časa v fotografijo otroka in nekaj časa v lase, ki sem se jih nato še sama dotaknila. naenkrat je v sobi stala Fani. V eni roki je držala plastično vrečko, v kateri so bili piškoti in sok, v drugi pa je držala ključe od vrat. Strmeli sva vanjo, ona pa v naju. Potem je naenkrat spačila obraz in skočila na posteljo kot kakšna divja žival, cokle so padle na tla in močno je zaropotalo. Fani je zagrabila za fotografijo in za šop spetih las in hkrati začela tako grozljivo vreščati, da sva od strahu zbežali iz sobe. po hodniku sva stekli v v kopalnico in se zaprli. Fani je še kar tulila in kričala, slišati je bilo samo ton ton! ton ton! ton ton! in vreščanje. Ko sva se zaklenili, sva nekaj časa čisto negibno stali ina samo poslušali. Potem pa, ker se je tuljenje še kar nadaljevalo, nama je začelo iti na smeh. Začeli sva se na glas smejati in nisva se mogli ustaviti.” (str. 101)