Introvertiran sedemletnik, rahločuten in sramežljiv, z maloštevilnimi prijatelji, za sedmi rojstni dan od očeta prejme darilo, ljubkega mehkodlakega črnega mucka, ki ga poimenuje Puhek in z njim deli svoje osamljene zaupnosti. A njuno nežno prijateljstvo ne traja prav dolgo, nekdo Puhka kaj kmalu povozi, ta dogodek pa sproži niz neverjetnih in strašljivih dogajanj, ki se zvrstijo v nadaljevanju. Voznika, krivega za smrt mladega mucka, kmalu najdejo mrtvega v ukradenem očetovem vozilu, puščenem blizu Hempstockove kmetije, v tej pa živijo nenavadne ženske, ki tega dne sprejmejo dečka, prav tako pa ga v nadaljevanju pripovedi rešujejo tudi pred novo varuško, ki jo starši sprejmejo na dom, da bi skrbela za gospodinjstvo in pazila na otroke.
Ursula Monkton, navzven prijazna varuška, nad katero so starši dečka in tudi njegova mlajša sestrica več kot navdušeni, nikakor ni, za kogar se izdaja navzven. Je bitje teme, ki se utelesi preko dečkovega telesa v trenutku, ko ta na nenavadnem pohodu z Lettie Hampstock za hip spusti njeno roko, s tem dejanjem pa poruši vzpostavljen obroč varnosti. S prihodom Ursule se zaostri tudi odnos med dečkom in njegovim očetom, priča smo celo hladnemu, grozljivemu nasilnemu dejanju, ki se v dečka globoko zareže in ga travmatsko zaznamuje v vsem njegovem nadaljnjem življenju. Iz pripovedi lahko sklepamo, da o dogodku zatem nihče od njiju ni nikoli spregovoril in je dejanje ostalo nerazrešeno vse do očetove smrti, ta pa je tudi vstopna točka nenavadne zgodbe, ki jo beremo in se v vsej polnosti sporočila, ki nam ga pisatelj vešče in magično posreduje, razgrne šele v zadnji petini romana, kjer nas objame s silo mogočne subtilnosti.
Neil Gaiman, izjemen angleški pisatelj, ki se je proslavil z veščim prepletanjem folklornih in mitoloških vsebin ter nadnaravnega in magičnega s prvinami resničnosti, tudi tokrat ne razočara. Na začetku na videz preprosta zgodba se v svojem zapletanju odvije kot izrazito kompleksno tkivo, zraščeno z vprašanji identitete, dobrega in zla, mladosti in odraslosti, izgube in travme, nedolžnosti in pokvarjenosti ter spomina in nezavednega, literarni junaki, ki jo uprizarjajo, pa so grajeni v kompleksnosti prav teh vprašanj in nezamenljivo edinstveni.
Ocean na koncu poti je čudaška, kruta in srhljiva zgodba, pa vendar hkrati tudi nadvse čar(ob)na, mila in ganljiva.